måndag 26 september 2011

Acceperande dag idag

Ända sen jag började skriva på den här bloggen har jag tänkt att jag ska ta tag och göra en ordentlig header till den. Fixa till den sådär snyggt som alla andra har liksom. Sen kom jag på mig själv, alldeles nyss faktiskt, att varför ska jag göra det egentligen? Varför ska jag fixa till utseendet när det är innehållet som jag vill lägga fokus på i den här bloggen?

Jag har faktiskt ett svar på den frågan. Världen är utseende fixerad. Hur mycket vi än försöker säga emot att vi inte alls är det så är det så. Du får ett enklare liv helt enkelt om du är snygg, eller i det här fallet, har en snyggare blogg.

Jag måste ändå säga att min blogg ser inte helt skräpig ut, men det är ingen topp design direkt. Men det är inte jag heller. Jag tycker jag ser skaplig ut(vissa dagar sviktar denna känsla, kom ihåg det!) men jag är ingen toppmodel. Och det blir liksom något man bara får acceptera att man ser ut så, det går liksom inte att ändra direkt. Tänk på att jag pratar svensson-familjer som inte har råd med världens plastikoperation nu.

Så vad fick vi för slutsats av det här då? Tja, kanske att den här bloggen är en avspegling av mig själv. Texten representerar min insida. Och designen representerar min utsida, OK men ingen 10a direkt.

Och jag tror faktiskt att jag kan leva med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar