fredag 2 september 2011

Dagens mysterium

Jag kommer ihåg när jag var liten hur jag bad min pappa att titta på en Disney film med mig. "nej men jag har redan sett den. Du får titta själv" fick jag som svar. "Men du kan väl kolla igen?" svarade jag oförstående. "Nej nej, titta du nu". Jag kunde inte förstå hur man bara kunde se en film en gång. Jag var helt till mig och fattade helt enkelt inte.

Nu förstår jag...

Det jag inte kan förstå nu är varför småbarn ska se samma film om och om igen. Min syster fick en film av mig nu i femårspresent och hon har redan sett den 5-6 gånger. Det roliga är att hon skrattar lika mycket varje gång. Hur kan det vara så roligt, jag fattar verkligen inte?


Jag antar att jag blivit lika tråkig som jag tyckte min pappa var..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar